day +

Description

La línia d'autobús que connecta el Temple de Baoguo amb Jieyin Palace (gairebé a dalt de tot) permet començar la ruta a quatre punts diferents segons la dificultat desitjada i els llocs que es vulguin visitar.

La ruta completa (des de Baoguo) ens portarà per més de 3000 m de desnivell positiu acumulat d'escales i camins pavimentats, travessant gairebé la totalitat dels punts d'interès de la muntanya. **Des de Baoguo** La primera part de l'ascensió no té gaire pèrdua ja que només hi ha un camí.

Inicialment guanyarem alçada fins als 900 m per després perdre'n part a seguir fins al Qingyin Pavilion (700 m).

Un cop aquí ens tocarà triar una de les dues opcions per seguir l'ascensió: - Ruta N: Ens dirigim cap al Wangnian Temple per després ascendir al Huayan Peak (1860 m) - Ruta S: Ens dirigim cap a la zona preparada per macacos del Tibet on trobarem una de les comunitats més grans.

Des d'aquí guanyarem alçada ràpidament en direcció al Xianfeng Temple (1800m) (ruta seguida a la traça de GPS). Tots dos camins es retrobaran a Jiuling Hillock (1800 m) per seguir ascendint cap a Xixiangchi (2000 m), on podem passar la nit en un temple al bell mig de la muntanya.

El camí seguix amunt fins a trobar-se amb la carretera (Jieyin Palace, 2400 m), la multitud de turistes que utilitzen la línia de bus i una zona de comerços i hotels que trenquen completament la tranquil·litat de la resta de la muntanya.

És una altra opció on passar la nit, menys romàntica però que ens pot permetre arribar més fàcilment al cim per la sortida del sol. Els 700 m de desnivell restants estan molt més atapeïts de gent que fa només el tram final.

Tot i així, n'hi ha que no faran ni això i que prendran el telefèric fins al cim (no pel fet de llevar-se d'hora per anar a veure la sortida del sol ens farà estalviar-nos les multituds, molts xinesos pugen expressament per això). La baixada la farem pel mateix camí fins a Jieyin Palace i, des d'aquí podem prendre el bus (opció triada a la ruta de GPS) o baixar utilitzant l'opció descartada a la pujada.

Si es tria baixar a peu, és aconsellable passar mínim dues nits a la muntanya degut a la gran quantitat de desnivell a superar. **Des de Lianghekou** Des de la primera parada del bus començarem a 600 m d'alçada però, a diferència que des de Baoguo, guanyarem alçada lentament fins al Qingyin Pavilion, en força menys distància i sense haver de perdre desnivell.

El camí transcorre entre temples i ponts penjats i és una opció molt recomanable per suavitzar lleugerament la ruta. Un cop al Qingyin Pavilion ens ajuntem a la ruta que ve de baix i triarem una de les dues opcions descrites. **Des de Wannian** A Wannian (800 m), segona parada del bus, podem pujar a peu fins al Wangnian Temple (1000 m) o agafar un telefèric que ens estalviarà 200 m de desnivell.

El Wangnian temple es troba al bell mig de la ruta N descrita anteriorment, així que des d'aquí pujarem cap al Huayan Peak.<br/><br/>_This Adventure has been shared under the [Creative Commons Share Alike](https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.5/) licence._