Recorregut per fonts i turons de Collserola

Description

Com els de Barcelona ciutat no podem sortir del terme m'he espavilat a muntar un recorregut on trobés el mínim de gent(els trams més coneguts impossible) i que fos factible en les 4h, el meu nivell no dona aquest dies per aconseguir-ho, però trotant es pot fer.

L'avantatge és que hi ha diferents punts on retallar segons ganes o nivell.

El 1er cop vaig baixar per can Masdeu sense continuar cap el turó Sul, els altres cops per poder cercar trencalls pujava des de l'ermita de Sant Cebrià cap a la fonts de la Serp i de la Meca, i empalmant abans del turó del Maltall de la Magarola. He netejat el track de marrades i errors, no feu cas del temps que diu, com no el vaig poder fer sencer, sumant els temps em sortirien unes 4h30 trotant a les baixades i arrossegant-me a les pujades, si teniu nivell per fer-ho corrent ho teniu fàcil. Les fonts https://fontscollserola.com/ totes no són potables i poden estar eixutes si hi ha sequera, però si no per beure, si que ens podem refrescar.

Per ordre de situació: 1 - del Llong (testimonial) 2 - de Sant Cebrià 3 - de la Llet 4 - de la Cabra 5 - del Bacallà ( 9/5/2020 vaig beure i una bona dutxa) 6 - coll de la Vinassa (xarxa potable) 7 - de la Salamandra 8 - coll d'Erola (xarxa pública) 9 - de Canyelles 10 - de Santa Eulàlia. 11 - A la sortida/arribada del Veòdrom Turons: 1 - Tibidabo 2 - de Santa Maria 3 - de la Font Groga 4 - de Sant Cebrià 5 - del Maltall de la Magarola 6 - de Valldaura 7 - Turonet (al Mirador de Collserola) 8 - d'en Fotja 9 - d'en Gras 10 - Sul 11 - d'en Segarra 12 - Blau 13 - de Roquetes 14 - d'en Manyoses A tenir en compte: L'he qualificat com dificultat moderada perquè hi ha algun corriol divertit :-) Cal fer el senglar per arribar al cim d'algun dels turons, barallant-se amb les bardisses (Fotja i Manyoses) Es pot saltar el pas dels palets tirant enrere la pista fins després d'el pas canadenc que puja cap el turó del Trac o seguint la pista de baixada fins sortir del recinte i anar a buscar la pista de Sant Cebrià pel carrer Harmonia. Quan es creua la pista de can Masdeu, es pot anar cap la rotonda del cementiri més o menys planer, però ara (maig) hi ha masses bardisses, per aconseguir fer 300m més de 20' per això pujo a buscar la carretera.