Hiking route from Velingrad to Mt Syutka

Description

Кратко описание на маршрута Алтернативно може да се придвижите с автомобил до водослива на реките Бистрица и Лепеница (3.3.

км), за да избегнете ходенето по главното шосе Велинград - Сърница. *Предстои подновяване на маркировката по маршрута 0.0 км - начало на маршрута от центъра на квартал Чепино.

Тръгвате в южна посока по бул.

“Съединение”; 0.7 км - достигате ЖП прелеза при парка Клептуза.

Продължете вдясно по шосето за Сърница; 3.3 км - достигате водослива на реките Бистрица и Лепеница.

Завийте вляво по шосето в посока към пещерата “Лепеница”; 3.4 км - завийте вдясно и пресечете река Лепеница по малък дървен мост.

От другата страна на реката има стопански постройки и е възможно да има овчарски кучета.

Пътеката започва над постройките и следи едно било спускащо се от връх Сертьова чука.

Следва стръмно изкачване и на много места пътеката е обрасла с храсти.

Необходимо е да следите внимателно за туристическата маркировка; 4.8 км - излизате на горски път.

Продължете направо в посока Сертьова чука; 5.7 км - подминавате ловна вишка вляво от пътя; 5.9 км - преминавате на около 100 метра западно от най-високата точка на връх Сертьова чука.

Продължете напред по пътя; 7.1 км - достигате разклон.

Продължете напред по средния път, следящ билото.

Пътят вдясно се спуска до местността Студине; 11.9 км - преминавате източно от връх Чадъра.

Продължете направо по пътя; 12.4 км - вдясно от пътя има причудливи скали дали името на местността Чадъра.

Продължете напред по пътя; 12.6 км - напуснете пътя и тръгнете по маркираната пътека вляво.

Навлизате в местността Тъмните ели; 13.1 км - излизате на живописна полянка.

Това е местността Биндер (Юрушки гробища).

Продължете напред по горския път; 13.9 км - излизате на обширни поляни в горната част на местността Биндер.

Продължете напред по пътя, докато навлезете в гората, където започва пътека; 14.9 км - достигате местността Капаклибунар (Покрит кладенец) - блатиста полянка заобиколена от хубава смърчова гора.

В този участък пътеката на места се губи и е необходимо внимание; 16 км - достигате основното било на Сютка, над местността Голини.

Продължете напред по маркираната пътека; 17.1 км - достигате най-високата точка на връх Сютка.

Тук има малък дървен навес, в който може да се приютите при лошо време.