Hiking route on the hills east of Velingrad

Description

Кратко описание на маршрута *Добре е да се запасите с достатъчно вода за прехода, защото по маршрута няма водоизточници. 0.0 км - начало на маршрута в центъра на Велинград.

Тръгнете на изток по булевард “Хан Аспарух”; 1.5 км - достигате до кръговото кръстовище на изхода от Велинград.

Продължете по основното шосе в посока Пазарджик; 1.9 км - след като преминете ЖП моста над река Мътница се отбийте вляво към ливадите северно от ЖП линията.

Продължете в посока на селскостопанските постройки; 2.4 км - пресичате разрушен напоителен канал.

Продължете напред по горския път, който влиза в деренцето; 3.1 км - вляво от горския път започва пътека, която се изкачва по склонове на връх Стража.

Продължете по тази пътека; 3.5 км - достигате горски път, завийте наляво в посока връх Стража; 3.9 км - достигате връх Стража.

Оттук се откриват хубави гледки към Чепинската котловина и околните хълмове.

За да продължите по маршрута е необходимо да се върнете обратно по билния горски път в източна посока; 4.3 км - достигате седловина, на която горския път завива няляво към село Драгиново.

Продължете напред / нагоре по стръмния склон на връх Тъпанара; 4.8 км - достигате най-високата точка на връх Тъпанара.

От тук се откриват хубави гледки към Чепинското корито, Алабак и Къркария.

По най-високите части на върха личат стари зидове, вероятно част от отбранително съоръжение в древността.

От върха може да се спуснете на 200 метра в южна посока, за да посетите скалния комплекс Ходжови скали.

Маршрута продължава в източна посока по билото; 5.3 км - достигате хубава поляна, на която вдясно се отделя пътека, спускаща се към местността Хмела и Велинград.

Продължете направо по билния път; 6.3 км - достигате разклон.

Продължете напред; 6.8 км - излизате на поляна, на която е необходимо да завиете вдясно по слабо изразена пътека и след това вляво по маркираната пътека; 7.0 км - излизате в горния край на поляната.

Тук продължете по пътеката вдясно; 7.3 км - достигате кръстопът в южното подножие на връх Калето.

Ако прецените от тук (вляво / нагоре) може да се изкачите до най-високата точка на връх Калето (около 300 метра) или да продължите направо по пътеката към гара “Костандово”; 8.0 км - достигате разклон.

Продължете направо към близкото възвишение; 9.0 км - достигате разклон.

Продължете наляво към гара “Костандово”; 9.3 км - достигате разклон.

Продължете наляво към гара “Костандово”; 9.6 км - достигате гара “Костандово”.

Край на маршрута. *Предстои подновяване на маркировката по маршрута