Hiking route from Kostandovo train station to Tsepina fortress

Description

Кратко описание на маршрута По маршрута липсват водоизточници и по тази причина е добре да се запасите с достатъчно вода преди да тръгнете. 0.0 км - начало на маршрута от гара “Костандово”.

Тръгнете на изток по горски път маркиран с жълт цвят в посока вилната зона; 0.2 км - следвайте горския път наляво; 0.3 км - следвайте горския път надясно / нагоре към гората; 1.5 км - достигате до обширна поляна с голям кръстопът.

Продължете леко вляво и след по-малко от 100 метра вдясно по маркираната пътечка, която влиза в гората; 1.8 км - излизате на открито пространство, където пътеката не е ясно очертана.

Следвайте маркировката в посока към скалите в горната част на хълма; 2.2 км - достигате местността Алков камък - комплекс от причудливи скални блокове, от които се открива хубава гледка към Чепинското корито и заобикалящите го хълмове.

Според проучванията на това място е съществувало светилище посветено на Хера.

Вляво от най-горния ред скали личат каменни зидове, които маркират най-високата част на светилището.

Маршрутът продължава по пътеката нагоре през гората; 2.6 км - достигате билото на връх Здравец.

Продължете напред по пътеката; 3.3 км - достигате до разклон.

Продължете по билната пътека направо / нагоре; 4.0 км - достигате до разклон.

За да се изкачите до най-високата точка на връх Здравец е необходимо да продължите по пътеката вляво / нагоре; 4.4 км - достигате най-високата точка на връх Здравец (1160 м.н.в.).

Оттук се открива хубава гледка към рида Алабак, връх Милеви скали, хълмовете над Драгиново, а в далечината на запад при хубаво време се виждат върховете на Рила и Пирин.

На върха има изградена дървена наблюдателна кула.

Качването на кулата е опасно! За да продължите по маршрута е необходимо да се върнете обратно до разклона на пътеката под върха; 4.8 км - завийте наляво по маркираната пътека; 5.4 км - достигате до разклон.

Продължете вляво.

Пътеката вдясно може да ви отведе до музея на палеонтологичното находище и село Дорково; 6.0 км - достигате разклон.

Продължете напред и скоро след това вдясно по маркираната пътека; 7.5 км - достигате до поляна с голям кръстопът.

Продължете по маркираната пътека напред (на север); 8.6 км - достигате до асфалтовото шосе от Дорково до крепостта “Цепина”.

Продължете нагоре по шосето в посока на крепостта; 9.4 км - достигате до посетителския център на крепостта “Цепина”.

Тук може да попълните запасите с вода.

Продължете нагоре по пътеката водеща до самата крепост; 9.9 км - достигате крепостта “Цепина”.

Край на маршрута.

*Предстои подновяване на маркировката по маршрута.