Hiking route from Kostandovo to Mel and Ushite area

Description

Кратко описание на маршрута По маршрута липсват водоизточници и по тази причина е добре да се запасите с достатъчно вода преди да тръгнете. 0.0 км - начало на маршрута в центъра на Костандово.

Тръгнете в южна посока по улица “1ви Май”.

След като пресечете реката, продължете по улица “Георги Мамарчев”; 0.7 км - завийте наляво по улица “Мел”; 0.9 км - завийте надясно към последните къщи, след които започва горски път нагоре по хълма; 1.2 км - преминавате покрай каптаж.

Продължете нагоре по пътя; 1.9 км - пътя завива наляво.

Продължете по него.

Вдясно се отделя пряка пътека, която се изкачва до скалите на хълма; 3.3 км - вдясно от пътеката има скала с хубава гледка към Чепинската котловина; 4.0 км - достигате до разклон.

Маршрута към Мел по пътеката вляво / нагоре по хълма.

Оттук започва стръмно изкачване по склоновете на Мел, а панорамната скала се вижда ясно пред вас.

Пътеката вдясно преминава в подножието на Мел и води директно до местността Ушите; 5.0 км - достигате до горния край на панорамната скала Мел.

Оттук се открива една от най-забележимите гледки в района на Чепинската котловина.

Пред погледа се открива китната долина заобиколена от хълмовете на Алабак, Къркария и Баташка планина, а на запад хоризонта завършва с върховете на Рила.

Маршрута продължава по пътеката в източна посока (нагоре); 5.3 км - излизате на горски път в района на връх Мел.

Продължете надясно по пътя; 6.1 км - достигате разклон.

Продължете напред / надолу по пътя към местността Ушите; 6.9 км - достигате местността Ушите.

Тук сред хубава поляна е изградена ловната хижа на ЛРД Костандово.

Хижата не се обслужва, но все пак при лошо време може да се подслоните на терасата.

Пред хижата има чешмичка.