Stensesbruna

Stensesbruna 1140 meter over havet er en lett topptur som vil passe nybegynneren på randoneeski veldig godt. Jakter du pudder kan du også finne det i Stenseslia.

Ski Touring Easy

Stensesbruna Map

Området ved Stensem og Haugset byr på flotte opplevelser med lett tilgjengelige fjelltopper. De fleste er innen en rekkevidde på to timer, likevel byr samtlige på følelsen av ekte høyfjellsnatur. Fra gården Haugset starter turen med å gå tilbake knappe 100 meter på bilveien, kryss broa og ta av ved første avkjørsel til høyre. Følg dyrkamarka opp til du kommer til et gjerde som fører til utmarka. Du fortsetter nå videre oppover denne passasjen i skogen, helt til terrenget flater noe ut og du er nådd tregrensa. Herfra tar du til venstre og fortsetter skrått oppover mot toppen. Terrenget flater ut i et midtparti, herfra følger du ryggen som fører til toppen av Stensesbruna. Vardebok på toppen.

Easy

Wide gentle slopes at around 20 degrees or less.

Low Exposure (E1)

Exposure is limited to that of the slope itself. Getting hurt is still likely if the slope is steep and/or the snow is hard.