Yundola - Mt Arapchal - Kladova - Mt Milevi skali

Hiking route following the highest ridge of Alabak

Hiking Difficult

Yundola - Mt Arapchal - Kladova - Mt Milevi skali Map

Кратко описание на маршрута

Description

0.0 км - начало на маршрута в центъра на Юндола. Тръгвате по шосето в посока Велинград;

0.6 км - след сградите на гроското стопанство се отбийте вляво по разбит асфалтов път. Пътят пресича поляната и започва да се изкачва сред борова гора;

2.4 км - достигате местността Антев кладенец. Вдясно от пътя има дървен заслон и чешма. Продължете напред;

3.0 км - достигате местността Шамака. Тук напуснете асфалтовия път и продължете по горския път вдясно;

3.3 км - достигате разклон. Продължете наляво. Скоро след това ще излезете на обширни поляни с гледка към връх Черновец;

4.4 км - достигате разклон. Продължете наляво;

4.8 км - достигате местността Локвата. Тук има солиден дървен заслон, а на около 200 метра по пътя вляво от заслона има чешма. Маршрута продължава по маркираната пътека зад заслона;

6.6 км - достигате местността Ушите. Тук има разклон. Вляво може да продължите по пътечка, която обикаля връх Арапчал от запад, а вдясно следвайки противопожарната просека може да се изкачите до най-високата точка на рида Алабак - връх Арапчал (1846 м.н.в.).

7.1 км - достигате най-високата точка на Арапчал. На скалите има изградена дървена площадка. От площадката продължете надолу по горския път в северна посока;

7.8 км - достигате горски път. Завийте наляво;

8.0 км - достигате местността Витата борика. Вляво има дървен заслон. Продължете по пътеката вдясно / надолу към Кладова;

9.0 км - достигате местността Кладова и постройката на изоставената хижа “Кладова”. На около 150 метра вдясно има вода. Маршрута продължава по горския път вляво след хужата; 9.6 км - достигате до разклон. Продължете вдясно; 9.8 км - достигате до разклон. Продължете вляво;

12.1 км - достигате местността Пеева поляна. Продължете наляво по шосето;

12.7 км - достигате местността Начовото. Тук има вода и в случай на нужда може да потърсите подслон;

14.5 км - достигате местността Бялата вода. Тук свършва асфалтовото шосе. Продължете по горския път направо; 16.0 км - достигате местността Сивата вода. Вляво от пътя има чешмичка. Продължете напред;

18.1 км - достигате разклон. Продължете напред;

19.2 км - достигате местността Алабашка поляна. Вляво от пътя има малък мемориал отбелязващ преминаването през това място на Иван Вазов и Алеко Константинов. Маршрута продължава напред по основния билен път;

20.7 км - достигате разклон в местността Млековица. Отбивката вляво води до бившата хижа “Млековица”. Маршрута продължава вдясно по основния път;

21.5 км - достигате до разклон. Продължете по основния път напред / нагоре;

21.6 км - нов разклон. Продължете вдясно;

23.3 км - достигате до асфалтовото шосе от село Семчиново до Милеви скали. Продължете надясно по шосето;

25.3 км - достигате до отбивката за бившата хижа “Милеви скали”. При необходимост може да потърсите подслон в туристическата база “Здравец” (бунгала). Маршрута продължава по маркираната пътека сред хубава букова гора под пътя;

26.0 км - достигате Мазълова чешма. Малко след чешмата пътеката излиза отново на асфалтовото шосе;

26.2 км - продължете наляво по шосето;

27.0 км - достигате до голям лръстопът, на който шосето прави почти обратен завой и се изкачва до най-високата точка на Милеви скали;

27.7 км - връх Милеви скали. Край на маршрута;

Hiking trails where obstacles such as rocks or roots are prevalent. Some obstacles can require care to step over or around. At times, the trail can be worn and eroded. The grade of the trail is generally quite steep, and can often lead to strenuous hiking.

Low Exposure

The path is on completely flat land and potential injury is limited to falling over.

Little chance of being seen or helped in case of an accident.