FATMAP by Strava

22˚
Azadkuh Map

برنامه صعود یک روزه به #قله #آزادکوه

Description

آزاد کوه یا شاهزاده کج گردن به ارتفاع 4357 متر از سطح دریاست و از کوه های استان مازندران می باشد چهار راه برایصعود به قله آزاد کوه وجود داره که مسیر حرکت ما از سمت روستای کلاک بودر ما شاهزاده گردن کج رو یک روز فتح کردیم کل مسیر رفت و برگشت از روستای کلاک حدود 17 کیلومتر میشه که تا قله 8.7 کیلومتر است و کل ارتفاع طیشده 1726 متراست

برنامه حرکتی ما به قله شاهزاده کج گردن این سفر خوب و زیبا سه روز بود و از روز چهارشنبه شروع و تا جمعه پایان یافت ۱- ساعت ۵ صبح از تهران حرکت کردیم ۲- ناهار رو در روستای کلاک علیا صرف کردیم ۳- با همصحبتی با شیخ حسین (روحانی) روستا اتاق بالای مسجد رو به ما داد. خیلی تمیز و خوب بود. شب رو در مسجد سپریکردیم ۴- صبح ساعت ۵ به سمت قله ره سپار شدیم ۵- بعد از گوسفند سرا کمپ زدیم و صبحانه سبکی خوردیم ۶- حرکت به سمت چورن رو بدون توقف انجام دادیم که حدود ۷ کیلومتر شد. ۷- در منطقه چورن حدود نیم ساعت استراحت کردیم ۸- از چورن شیب تند قله شروع شد که از ابتدا تا انتها نفس گیر و سنگین بود. ۹- حدود ۱ کیلومتر مونده به قله کمی مسیر صخره ایمیشه و باید یکم با احتیاط بیشتر پیمایش کنید ۱۰- قله بسیار دل انگیز و زیباست اینکه کل منطقه زیرپای شماست و میتوانید از دماوند تا علم کوه و بخش قابل توجهی از البرز مرکزیرو ببنید ۱۱- مسیر برگشت کمی خطرناک است تا زمانی که چند دره پیش رو را رد نکردید باید بسیار مواظب باشید و دقت کنید که مسیر درست رو برای برگشت انتخاب کنید مسیر رفت به قله به هیچ عنوان برای برگشت مناسب نیست و میتواند خطرناک باشد ۱۲- ناهار رو به دلایلی نشد صرف کنیم و تا کلاک با میوه سپری کردیم پیشنهاد من این است که در چورن خوب استراحت کنید و ناهار رو اونجا صرفکنید ۱۳- شب مجدد با کمک شیخ حسین تو حسینه مسجد یک اتاق بهمون داد ولی اینبار اتاق پایین اتاق پایین مثل بالا تمیز نبود ولی از اون اتاقهای شورا خیلی بهتر بود. ۱۴- شام و ناهارمون یکی شد ولی شانس داشتیم که پنجشنبه تو مسجد شام میدادن و ما رو هم دعوت کردن منی که برنج نمیخورم اونجا زرشک پلو با مرغ رو با لذت خوردم بسیار دلچسب بود ۱۵- صبح ساعت ۸ بیدار شدیم و به سمت تهران حرکت کردیم ۱۶- ناهار رو در رستوران ارکیده صرف کردیم و راهی تهران شدیم پن: ۱-در راه چشمه وجود داره و قبل از رسیدن چورن حتما آب همراه داشته باشید. ۲- مسیر برگشت خطرناک پس الکی شن اسکی نکنید و جون خودتون رو به خطر نندازید از مسیر پاکوب حرکت کنید.

آزادکوه

کوهنوردی

طبیعت

Difficulty

Difficult

Hiking trails where obstacles such as rocks or roots are prevalent. Some obstacles can require care to step over or around. At times, the trail can be worn and eroded. The grade of the trail is generally quite steep, and can often lead to strenuous hiking.

High Exposure

3 out of 4

Some trail sections have exposed ledges or steep ascents/descents where falling could cause serious injury.

Remoteness

2 out of 4

Away from help but easily accessed.