Kostandovo Train station - Alkov Kamak - Tsepina fortress

Hiking Moderate

Kostandovo Train station - Alkov Kamak - Tsepina fortress Map

Кратко описание на маршрута

Description

По маршрута липсват водоизточници и по тази причина е добре да се запасите с достатъчно вода преди да тръгнете.

0.0 км - начало на маршрута от гара “Костандово”. Тръгнете на изток по горски път маркиран с жълт цвят в посока вилната зона;

0.2 км - следвайте горския път наляво;

0.3 км - следвайте горския път надясно / нагоре към гората;

1.5 км - достигате до обширна поляна с голям кръстопът. Продължете леко вляво и след по-малко от 100 метра вдясно по маркираната пътечка, която влиза в гората;

1.8 км - излизате на открито пространство, където пътеката не е ясно очертана. Следвайте маркировката в посока към скалите в горната част на хълма;

2.2 км - достигате местността Алков камък - комплекс от причудливи скални блокове, от които се открива хубава гледка към Чепинското корито и заобикалящите го хълмове. Според проучванията на това място е съществувало светилище посветено на Хера. Вляво от най-горния ред скали личат каменни зидове, които маркират най-високата част на светилището. Маршрутът продължава по пътеката нагоре през гората;

2.6 км - достигате билото на връх Здравец. Продължете напред по пътеката;

3.3 км - достигате до разклон. Продължете по билната пътека направо / нагоре;

4.0 км - достигате до разклон. За да се изкачите до най-високата точка на връх Здравец е необходимо да продължите по пътеката вляво / нагоре;

4.4 км - достигате най-високата точка на връх Здравец (1160 м.н.в.). Оттук се открива хубава гледка към рида Алабак, връх Милеви скали, хълмовете над Драгиново, а в далечината на запад при хубаво време се виждат върховете на Рила и Пирин. На върха има изградена дървена наблюдателна кула. Качването на кулата е опасно! За да продължите по маршрута е необходимо да се върнете обратно до разклона на пътеката под върха;

4.8 км - завийте наляво по маркираната пътека;

5.4 км - достигате до разклон. Продължете вляво. Пътеката вдясно може да ви отведе до музея на палеонтологичното находище и село Дорково;

6.0 км - достигате разклон. Продължете напред и скоро след това вдясно по маркираната пътека;

7.5 км - достигате до поляна с голям кръстопът. Продължете по маркираната пътека напред (на север);

8.6 км - достигате до асфалтовото шосе от Дорково до крепостта “Цепина”. Продължете нагоре по шосето в посока на крепостта;

9.4 км - достигате до посетителския център на крепостта “Цепина”. Тук може да попълните запасите с вода. Продължете нагоре по пътеката водеща до самата крепост;

9.9 км - достигате крепостта “Цепина”. Край на маршрута.

Предстои подновяване на маркировката по маршрута.

Hiking along trails with some uneven terrain and small hills. Small rocks and roots may be present.

Low Exposure

The path is on completely flat land and potential injury is limited to falling over.