Velingrad - Mt Strazha - Mt Kaleto - Kostandovo Train station

Hiking route on the hills east of Velingrad

Hiking Moderate

Velingrad - Mt Strazha - Mt Kaleto - Kostandovo Train station Map

Кратко описание на маршрута

Description

Добре е да се запасите с достатъчно вода за прехода, защото по маршрута няма водоизточници.

0.0 км - начало на маршрута в центъра на Велинград. Тръгнете на изток по булевард “Хан Аспарух”;

1.5 км - достигате до кръговото кръстовище на изхода от Велинград. Продължете по основното шосе в посока Пазарджик;

1.9 км - след като преминете ЖП моста над река Мътница се отбийте вляво към ливадите северно от ЖП линията. Продължете в посока на селскостопанските постройки;

2.4 км - пресичате разрушен напоителен канал. Продължете напред по горския път, който влиза в деренцето;

3.1 км - вляво от горския път започва пътека, която се изкачва по склонове на връх Стража. Продължете по тази пътека;

3.5 км - достигате горски път, завийте наляво в посока връх Стража;

3.9 км - достигате връх Стража. Оттук се откриват хубави гледки към Чепинската котловина и околните хълмове. За да продължите по маршрута е необходимо да се върнете обратно по билния горски път в източна посока;

4.3 км - достигате седловина, на която горския път завива няляво към село Драгиново. Продължете напред / нагоре по стръмния склон на връх Тъпанара;

4.8 км - достигате най-високата точка на връх Тъпанара. От тук се откриват хубави гледки към Чепинското корито, Алабак и Къркария. По най-високите части на върха личат стари зидове, вероятно част от отбранително съоръжение в древността. От върха може да се спуснете на 200 метра в южна посока, за да посетите скалния комплекс Ходжови скали. Маршрута продължава в източна посока по билото;

5.3 км - достигате хубава поляна, на която вдясно се отделя пътека, спускаща се към местността Хмела и Велинград. Продължете направо по билния път;

6.3 км - достигате разклон. Продължете напред;

6.8 км - излизате на поляна, на която е необходимо да завиете вдясно по слабо изразена пътека и след това вляво по маркираната пътека;

7.0 км - излизате в горния край на поляната. Тук продължете по пътеката вдясно;

7.3 км - достигате кръстопът в южното подножие на връх Калето. Ако прецените от тук (вляво / нагоре) може да се изкачите до най-високата точка на връх Калето (около 300 метра) или да продължите направо по пътеката към гара “Костандово”;

8.0 км - достигате разклон. Продължете направо към близкото възвишение;

9.0 км - достигате разклон. Продължете наляво към гара “Костандово”;

9.3 км - достигате разклон. Продължете наляво към гара “Костандово”;

9.6 км - достигате гара “Костандово”. Край на маршрута.

Предстои подновяване на маркировката по маршрута

Hiking along trails with some uneven terrain and small hills. Small rocks and roots may be present.

Low Exposure

The path is on completely flat land and potential injury is limited to falling over.