Velingrad - Sertyova Chuka - Mt Syutka

Hiking Difficult

Velingrad - Sertyova Chuka - Mt Syutka Map

Кратко описание на маршрута

Description

Алтернативно може да се придвижите с автомобил до водослива на реките Бистрица и Лепеница (3.3. км), за да избегнете ходенето по главното шосе Велинград - Сърница.

Предстои подновяване на маркировката по маршрута

0.0 км - начало на маршрута от центъра на квартал Чепино. Тръгвате в южна посока по бул. “Съединение”;

0.7 км - достигате ЖП прелеза при парка Клептуза. Продължете вдясно по шосето за Сърница;

3.3 км - достигате водослива на реките Бистрица и Лепеница. Завийте вляво по шосето в посока към пещерата “Лепеница”;

3.4 км - завийте вдясно и пресечете река Лепеница по малък дървен мост. От другата страна на реката има стопански постройки и е възможно да има овчарски кучета. Пътеката започва над постройките и следи едно било спускащо се от връх Сертьова чука. Следва стръмно изкачване и на много места пътеката е обрасла с храсти. Необходимо е да следите внимателно за туристическата маркировка;

4.8 км - излизате на горски път. Продължете направо в посока Сертьова чука;

5.7 км - подминавате ловна вишка вляво от пътя;

5.9 км - преминавате на около 100 метра западно от най-високата точка на връх Сертьова чука. Продължете напред по пътя;

7.1 км - достигате разклон. Продължете напред по средния път, следящ билото. Пътят вдясно се спуска до местността Студине;

11.9 км - преминавате източно от връх Чадъра. Продължете направо по пътя;

12.4 км - вдясно от пътя има причудливи скали дали името на местността Чадъра. Продължете напред по пътя;

12.6 км - напуснете пътя и тръгнете по маркираната пътека вляво. Навлизате в местността Тъмните ели;

13.1 км - излизате на живописна полянка. Това е местността Биндер (Юрушки гробища). Продължете напред по горския път;

13.9 км - излизате на обширни поляни в горната част на местността Биндер. Продължете напред по пътя, докато навлезете в гората, където започва пътека;

14.9 км - достигате местността Капаклибунар (Покрит кладенец) - блатиста полянка заобиколена от хубава смърчова гора. В този участък пътеката на места се губи и е необходимо внимание;

16 км - достигате основното било на Сютка, над местността Голини. Продължете напред по маркираната пътека;

17.1 км - достигате най-високата точка на връх Сютка. Тук има малък дървен навес, в който може да се приютите при лошо време. Край на маршрута.

Hiking trails where obstacles such as rocks or roots are prevalent. Some obstacles can require care to step over or around. At times, the trail can be worn and eroded. The grade of the trail is generally quite steep, and can often lead to strenuous hiking.

Low Exposure

The path is on completely flat land and potential injury is limited to falling over.

Little chance of being seen or helped in case of an accident.